Бидний тоолуур |
|
Дэлхийн аварга |
|
|
Entries in category: 7 Shown entries: 1-5 |
Pages: 1 2 » |
Sort by:
он сар ·
Нэр ·
Үнэлгээ ·
Сэтгэгдэл ·
Харах
|
Хүн болгонд байвал зохих оюуны
чадамж гэж ямар зүйлийг хэлдэг алаар авч үзээд, хүн бүр дараах асуулгын
тусламжтайгаар өөр, өөрийн оюуны чадамжаа тодорхойлж үзээд, миний хамгийн их
оюуны чадамж юу болох, би тэр чадамжийнхаа тусламжтайгаар өөрт тохиолдсон
болон ирээдүйд тохиолдож болзошгүй эрсдлээ удирдаж чадаж байгаа эсэх, энэ
нь амьдрал дээр бодит байдалтай хэр таарч тохирч байгааг шалгаж үзэцгээе.
Ингээд олон улсад хэрэглэгддэг дараах асуулгыг хэмжээгээр 7 янзын оюуны чадамж
байдаг байна.Үүнд:
Хувийн эсрдлээ удирдахад өөрийн оюуны чадамжаа ашиглах нь:
- Хэлярианы чадамж
- Логик
математикийн чадамж
- Орон
зайн чадамж
- Бие
бялдрын чадамж
- Хүмүүс
хоорондын харилцааны чадамж
- Хүний дотоод соёл өөрийгөө
удирдах чадамж
- Хөгжмийн
чадамж
... Цааш унших » |
|
|
- Багшийн ёс
зүй нэр төрийг эрхэмлэн сахих
- Боловсролын
стандартыг хэрэгжүүлэх
- Онолын мэдлэг
заах арга ур чадвараа дээшлүүлэх
- Сурагчдыг
ялгаварлан гадуурхахгүй байх, нэр төрийг хүндэтгэн хамгаалах
- Суралцагч
бүрийн онцлог байдлыг хүлээн зөвшөөрч хүнлэг харилцах, өөрөө өөрийгөө хөгжүүлэн
бие хүн болж төлөвшихөд нь дэмжлэг үзүүлэ
- Суралцагчийн
бие даасан байр суурь үзэл бодолд хүндэтгэлтэй хандах
-Суралцагчийн эрүүл мэнд аюулгүй байдалд
анхаарал тавих гэж заасан байдаг. ... Цааш унших » |
|
|
1. Татах байдлаар : Өөрийн хичээл зүтгэл , үйл
ажиллагаагаар нөлөөлж , тэдний авьяас чаварыг хөгжүүлнэ.
2.
Итгүүлэх байдлаар : Сайн ханддаг хүнийхээ үгэнд илүү анхааран ханддаг
хүний сэтгэл зүйн онцлог байдаг.Үүн лугаа хайрлан байгаа багшийн үг бол
суралцагч хүнд тун үнэ цэнэтэй.
3. Ухааруулах: Суралцагчдыг ухааруулан ойлгуулж , уяруулан дагуулж ,
ухамсарлуулан сэнхрүүлж , тэдэнд тодорхой сэдэл өдөөж чадна гэдэг багшаас маш
их ур ухаан , чадварыг шаарддаг. ... Цааш унших » |
|
|
Багш
гэж хэн бэ?
Манай ард түмний өв уламжлалд эрдэм мэдлэгтэй
хүнийг багш хэмээн нэрлэж ирсэн . Өнөө үед багш гэдэг бол өсвөр залуу үеийнхэнд
амьдралд нь хэрэгтэй мэдлэг, чадвар олгох тэднийг бие хүн болгон хүмүүжүүлэх арга ухаан олгох ажлыг шинжлэх
ухааны үндэстэй хийх мэргэжлийн ур чадвартай хүн юм. " Хашийг эс засвал
сав болохгүй , хүнийг эс засвал эрдэм сурахгүй " гэдэг манай ардын мэргэн
үг бий. Ийнхүү хүнийг залж, засах үүрэг багш хүнд ногдсон байдаг ажгуу. ... Цааш унших » |
|
|
Хураангуй
Энэхүү
судалгаа нь хичээл зохион байгуулалтын талаар бөгөөд түүнтэй холбоотой
бүхий л үзэл бодол, практик арга барил, туршлагыг гүнзгийрүүлэн судлах
зорилготой байлаа. Судлаачид багш бэлтгэх сургуулийн багш нар,
оюутан-багш нар, тэдгээрийн СХД ажлыг удирдаж буй багш нараас санал
сэтгэгдлийг авч харьцуулан судалж эдгээр баримтан дээр тулгуурлан СХДА-д
үнэлгээ өгсөн билээ. Судалгааны явцад нийт 170 ярилцлага, асуулга
авсан бөгөөд Улаанбаатар хот, Баян-Өлгий аймгуудад зонхилон мэдээллээ
цуглуулсан болно. Судалгаанд чанарын судалгааны янз бүрийн арга
хэлбэрийг ашигласан болно. Энэхүү өгүүлэлд сурган хүмүүжүүлэх практикт
багш нарын өмнө тулгарч буй бэрхшээлүүдийг олж илрүүлэх үүднээс хичээл
зохион байгуулалтын асуудлууд, мөн түүнтэй холбоотой түгээмэл яригддаг
сурган хүмүүжүүлэх шог яриа /онигоо/, зэмлэл шийтгэлийн хэлбэр зэргийг
хэрхэн судалснаа толилуулж байна. Судалгааны үр дүнгээс үзвэл ирээдүйн
багш нарыг бэлтгэхдээ агуулга буюу судлагдхууны мэдлэг дээр голлон
анхаарч, харин тэдгээрийн өөртөө итгэх итгэл, сурагч тус бүртэй тулж
ажиллах практик аргазүй, хичээл заахад тулгарах бэрхшээлүүдийг хэрхэн
давах аргачлал, зөвлөмж өгөх тал хангалтгүй анхаардаг нь харагдлаа. ... Цааш унших » |
|
|
|
Статистик |
Нийт Онлайн 1 Зочид 1 Хэрэглэгчид 0 |
All program |
Guest
Уучлаарай та бүртгэлгүй байна. !
|
|